Power BI

Nieuwe data-invoer in Power BI: is er iets mis?

Reddit r/PowerBI

Samenvatting

Power BI: wijziging in data-invoer frustreert gebruikers.

Wijziging in data-invoer Power BI

Er is onrust onder gebruikers van Power BI door de aanpassing in het proces voor data-invoer. Gebruikers klagen dat de mogelijkheid om een oude webverbinding met een Excel-bestand te maken is vervallen. Dit was eerder mogelijk, maar nu worden ze gedwongen om verbinding te maken met SharePoint. Dit heeft geleid tot frustratie, met name omdat de overstap naar SharePoint voor sommigen lastig is.

Impact voor gebruikers en de markt

Deze verandering in Power BI raakt BI-professionals die gewend zijn aan de oude werkwijze. De switch naar SharePoint kan voor sommige gebruikers betekenen dat ze extra stappen moeten nemen om hun gegevens te beheren. Concurrenten zoals Tableau of Qlik kunnen dit zien als een kans om Power BI-gebruikers aan te trekken die niet tevreden zijn met deze wijziging. Het past in de bredere trend van toenemende focus op data-security binnen de BI-tools.

Concrete takeaway

Voor BI-professionals is het nu essentieel om vertrouwd te raken met SharePoint als opslaglocatie voor data-invoer in Power BI. Zorg ervoor dat je team de juiste training krijgt om problemen met de nieuwe workflow te voorkomen.

Lees het volledige artikel
Meer over Power BI →